Jag planerar min död, också.

Här ska införskaffas självdisciplin. Efter sommarens alla bravader och softa dagar och jobb utan läxor, så kan jag säga att på en skala 1-10 ligger min disciplin på ungefär 0,7 just nu. Kör just nu med taktiken ”Äh, det löser sig med tiden…”. Tror inte att det lönar sig i längden. Måste gå tillbaka till mitt gamla vanliga jag och börja planera upp mitt liv, dag för dag, vecka för vecka, månad för månad, år för år, decennie för decennie, sekel för sekel [okej, det var en överdrift, så länge har jag inte levt…], precis som det brukade vara. Tror att det är Niklas som gjort mig så spontan helt plötsligt, det skaver inte lika mycket i magen och själen när det blir ändring av planerna eller när man hux flux gör något helt annat än planerat.

Men nu känner jag paniken komma över att jag inte kommer att hinna göra allt… Så vi börjar med en vecka i taget nu.

Den här veckan ska se ut såhär:
Idag, tisdag 2/9:
Planera klart inför framförandet av min ”Ring” [ska äntligen få stå ensam på scenen på teatern.]
Städa mitt rum [vad som började med en smärre atombomb har nu utvecklats till tretton atombomber utan minsta skoning mot något.]
Skriva Loggbok [både loggboken kring projektet ”Spotcity” och mitt projektarbete.]

Imorgon, onsdag 3/9:
Leta upp en rimlig present till Bell som fyller år på torsdag [hon ska ha tårtkalas på fredag.]
Leta upp lämpliga tyger till ryggsäcken jag ska sy [kommer aldrig att hitta en som duger ute på marknaden.]
Svara på frågorna till Naturkunskapen

Torsdag, 4/9:
Skriva min lilla tanke till Kulturhistorian

Fredag, 5/9
LEDIG! [endast skola och Tårtkalas!]

Lördag, 6/9:
Jobba
Filmkväll hos Powerblad!

Söndag, 7/9:
Skriva recensionen på ”L’étranger”
Dansa Lindy Hop i stan med min älskade!

Varför är det så jävla mycket enklare att skriva ner allt man ska göra än att väl göra det?!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag planerar min död, också.

  1. Niklas skriver:

    Jag är din superspontana-pojke som slänger i dig massa spontanitet varje gång du rör min hud eller mina läppar! Jag kanske ställer dig lite i shocktillstånd nu, men jag har glömt berättade det där tidigare. Om du vill spara in på spontanitet i framtiden är det bara mitt hår du får röra antar jag… Hmm…. Skoooooooooja bara! Puss. Du är bäst. Och du kommer snart att komma in i ett jätte välbalanserat läge. Där du lägger ner precis rätt till på precis rätt saker.

  2. julietjuliet skriver:

    Det är så det är tror jag. =D.

    Jag är bara spontan sådär ibland, när det gäller vissa saker, jag älskar ju spontanitet också, men jag gillar det bäst när mina dagar inte är upplanerade, för då kan jag ändå inte riktigt släppa tankarna på vad det är jag skulle göra egentligen. Men allt löser sig, så är det faktiskt. Man har en märklig förmåga och vilja att rätta till och fixa allt. Det är soft.

    Förresten har jag funderat på om jag kanske ska börja skriva klockslag i slutet eller början av mina inlägg i fortsättningen, så att man kan se när jag har skrivit vad vid vilken tid på dygnet…

Kommentera

