Helvetes Jävla Skit.

Liv, sak för dig att åtgärda. Jag kan inte kommentera din blogg. Vilket suger feeeett. Men, jag älskar dig ändå [dock mer om jag kan kommentera din blogg, förmodligen].

För övrigt. Frisör. Detta yrke. Jag kan bara lita på en enda frisör i världen och det är Linda. Linda har semsester. Linda kommer tillbaka i mitten av augusti. Julia hade först grönt hår p.g.a. poolvatten. Julia fick bort det gröna, men kvar återstod ful utväxt. Julia får panik. Julia kan inte gå till sin rättmätiga frisör. Julia får ett tips från frisör att gå till Divine. Julia tvekar och angstar detta. Julia litar inte på annan frisör. Fåfängan vinner. Julia bokar tid på Divine. Julia går dit som platina blond med utväxt tisdagen den tjugonionde juli. Julia går därifrån med ett hår som har gått av, är lite gult, som faller av hela tiden. Julia löper stor risk att bli flintskallig, och återigen bannar Julia sig själv för att hon inte väntade på sin riktiga frisör.

Så nu vågar jag inte riktigt gå och lägga mig, trots att klockan är över tolv, att jag jobbar imorgon och att jag dessutom jobbar till stängning. Jag är så rädd att håret ska ramla av, alltihopa. Jag har tjockt hår. Väldigt tjockt hår. Men nu känns det som om jag tappat hälften, vilket innebär vanligt-jävla-svenne-fetto-tunt hår. I DO NOT WANT THAT. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Slapp betala. Tur tur tur. Ska få någon sorts inpackningsgrejsbehandling på torsdag. Vilket jag verkligen inte har tid med egentligen. Men jag måste. Sedan ville frisören ge mig gratis klippningar och färgningar i framtiden, och även om det är gött att få det gratis så vågar jag inte gå dit igen. Det är inte värt att slippa betala 700 hos henne när jag kan gå till Linda och få det gjort för 600, dessutom utan att tappa hår. Med säkerhet. Jag ska aldrig vara så dumdristig igen.
Jag var så himla orolig att låta en annan frisör handskas med mitt hår, så gjorde jag det till slut i alla fall. Jag som ville vara så fin inför Sthlm/Pride och Way Out West, nu kanske jag kommer att vara tunnhårig eller flintskallig istället. Gött. Jävla fåfänga. Jävla frisör. Helvetes Jävla Skit.

Okej, jag har ångest.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

