Jante älskar dig.

Shit, det är så mycket svårare att skriva CV än vad jag hade förväntat mig.

Det är jobbigt att försöka skriva ner alla sina goda egenskaper på papper, sätta dem på pränt. Det är då Jante hugger in och kalasar i mitt kött och hjärta, manipulerar min hjärna och säger åt mig att jag faktiskt inte är sååå bra. Okej, men om jag verkligen försöker, så duger jag väl något till? -Ja, men du är inte good enough för Stockholm City.

Såhär sitter jag vid min älskade laptop, dessutom halvt stressad, och försöker skriva ett CV. Sjukt mycket svårare än det låter. Vi ska iväg och se The Dark Knight snart, det är därför jag är stressad. Tänkte jag skulle hinna med CVet idag. Jag tror att den tanken var ganska mycket av min inte alltför ovanliga hybris. Imorgon blir det middag med fransmännen och sådant, mycket trevligt. Men allt sådant där roligt är oroväckande mycket och jag känner en stor fråga växa inom mig; HUR ska jag hinna med mitt CV och personliga brev?! Beata och jag åker på fredag… Då ska allt vara utskrivet, kopierat, klart och framför allt; SÄLJANDE OCH BRA.

Jaja… Får fortsätta imorgon på förmiddagen medan Niklas förhoppningsvis sover. Jag vill inte besvära honom med slötid då han inte har något att göra. Vi går till ungdomsmottagningen imorgon också och jag bleker håret på okänd mark [hos annan frisör än min vanliga]. Tisdag is the dag.

Eh. Ska fippla lite till med CVet nu och hoppas på det bästa. Sedan går jag till tåget och möter min älskade. Bye.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jante älskar dig.

  1. Niklas skriver:

    Kanske är det en god idé att låta Inger titta igenom CVet innan du åker? För hon hette så va, Martinas mamma?

  2. julietjuliet skriver:

    Hon heter fortfarande Inger. Haha. Jag vet inte när jag skulle hinna med det bara…?

Kommentera

