Kärleken blomstrar.


Totalt såld. Frälst. Lycklig.
Det är fantastiskt att det finns musiker som honom. Undrar hur många gånger jag har spelat hans album nu. Åååh. Det är så bra att jag hamnar i extas. Och jag är så lycklig att det inte blev som med med missen med Ida Maria. Läste i GP och såg där att Timo var inblandad och recensenten påstod att det skulle vara 2008års bästa debutalbum, utan tvekan. Hur kan en människa vara så oförskämd och påstå en sådan sak? Ärligt talat.
Jag blev i varje fall skittaggad och laddade ner hennes album. Var det värt den mödan att söka rätt på albumet, ladda ner det, vilket tog ungefär 43 sekunder och sedan gå till jobbet och vänta hela dagen med spänning på att få höra det, sedan ta med Niklas hem till mig och spela upp det, för att träffas av den största besvikelsen på säkert två dygn? Var det värt mödan? -Nej. Väldigt lycklig att jag inte gick och köpte albumet. Inte grymt dåligt, inte grymt bra, bara inte bra. Så skrota och skit i idén att köpa/ladda ner Ida Marias debutalbum ”Fortress Round My Heart”.

Sensmoralen? Gör samma dumdristiga misstag som GPs recensent:
Markus Krunegårds debutalbum ”Markusevangeliet” är 2008års absolut bästa debutalbum, utan tvekan.

Jag måste få träffa Markus och berömma honom.

Niklas, jag har inte några ord som någonsin kommer att räcka för att beskriva hur bra du är och hur mycket jag faktiskt tycker om dig. Jag har en sak att tala om för dig. För nu kan jag vara säker på att jag verkligen menar det och att det är så. Det ska inte förhastas.

Idag firade vi hans farmor, som har fyllt åttio för ett tag sedan. Vi var på Läckö Slott och tittade lite, sedan restaurang och så. Mysig bilresa dit och tillbaka. Lyssna på musik, sjunga med till lite Coldplay och lite Razorlight [okej, jag ska inte lura er, ”kan” bara en låt], Mammas Nya Kille [<3] på vägen tillbaka. Niklas på min vänstra sida och Johan [Niklas storebror] på min högra. Lasse [Niklas far] och AnnIda [Lasses tillhörighet] där fram. Hade Markus-abstinens och Niklas hade glömt sin mobil med hela albumet hemma hos sin mor, Wally. Typiskt. Men vi uppmärksammade alla otroligt konstiga namn som finns när man börjar närma sig Värnen, exempel; Tofta, Strö, Bergströ, Fästa, Spiken… o.s.v. I varje fall tyckte jag och Johan att det var väldigt fascinerande och roande. Vet inte hur kul Niklas tyckte att det var egentligen. Och han ska vara ordvitsarnas lilla älskare? Det här är ju ordvits efter ordvits! Dessutom roliga sådana. Det finns det inte många av. Eller jo, på väg till Läckö finns det det.

Någon gång borde jag skriva ner Midsommaraftonens händelser. Där kan vi snacka händelserik dag, kväll och natt. Hjälp.

Fast. Vad jag från början skulle skriva om var Niklas. Men jag vet inte hur jag ska formulera mig. Det finns så mycket bra instoppad i den kroppen som tillhör honom [inte jag då, utan hans egen kropp]. Allt jag kan önska mig, och inte nog med det, så fort jag tror att jag vet allt och tror att jag vet att jag vet att han har allt, så kan han fortfarande överrumpla mig med så fina saker. Det är som om han precis vet vad jag vill ha. Telepati. Alltid. Fast att han ibland inte hör vad jag säger. Han vet allt vad jag önskar mig. Hur går det till? Telepati. Just det. Har redan svarat på det. Men ändå, jag blir så lycklig och lika förundrad varje gång. Hur kan någon vara så bra och så fin och komma med sådana saker och förslag och påhitt och allt sådant där? Och dessutom till mig? Hur kan han vara min?
Min naturbegåvade prins.

Nu måste vi måla en gigantisk oljemålning. Jag vill verkligen göra det. Snart. Vi får skaffa oss en enorm duk och sätta upp den mot en skitstor vägg och sedan bara skapa tillsammans. Du och jag, Niklas.

[om ni vill ha ett litet smakprov, ta en titt på kommentaren från min herre på förra inlägget.]

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kärleken blomstrar.

  1. Niklas skriver:

    Jag har suttit och tänkt att du nog sitter och skriver något skoj till bloggen just nu, så glad jag blev när jag såg det hära! (Jag såg på lastfm att du lyssnade på iTunes, så då hade jag mina misstankar att du var igång). Först trodde jag att det var en ganska kort text om Krunegårds respektive Marias album. Men oj, det var mer… Nu har jag läst inlägget fem gånger upp ifrån och ner och sitter med ett kraftigt permanent pirr i hela kroppen.
    Jag är lycklig rakt igenom när jag är med dig, ser dig, hör dig (”eller hör jag dig?”) till och med när jag ser din text. Jag vet inte vad jag ska säga, ska vi ta det över msn? Nej, skojar, nu borde jag lägga mig och vara pigg inför i natt/morgon. Du och jag, Julia.

  2. julietjuliet skriver:

    Jag har alltid permanent pirr i magen när jag kommer att tänka på dig, vilket jag gör ungefär varje sekund. Det är som en enda lång vibration. Men jag gillar det. Hahah, jojo. Msn for lajjjf. Men nu hoppas jag att du sover. Fick ditt lilla meddelande på ATn också, vi skulle inte ha fått AT va? Nu ska jag gå till jobbet och stå där och sälja, sälja, sälja, hoppas att det blir en givande dag som går fort. Jag vill träffa dig. Jag blev så orolig för dig igår när det började åska och blixtra som sjutton! Men tänkte att dte nog skulle sluta fram till två, tre då du ger dig ut. Fast regna skulle det nog göra, så jag ställde min klocka så att jag skulle kunna säga att du var välkommen här ifall du ville. Men jag ringer ikväll! PUUUUUSSSSSSSSSSSSSSS.<333

Kommentera

