Panik och illamående.

Jag vill egentligen inte riktigt erkänna det för mig själv, men jag är otroligt rastlös nu igen. Funderar på att ge mig ut och springa. Ett varv runt Gerdsken peut-être. Min äckliga kropp är verkligen inte i bikini-form [Niklas hade läst det uttrycket i någon skvallerblaska någonstans]. Har haft grov ångest över detta i ett par decennier känns det som. Men nu när det är dags för sommar, sol, strand, bad och blottning av kroppen så sprider sig ett illamående genom mig så fort jag skymtar min egen mage. Den är fruktansvärd.
Jag vill inte att folk ska se hur tjock jag verkligen är. Hur jag ser ut på riktigt. Har man en vid klänning, ett skönt linne eller någon tröja så ser man ju inte hur jag ser ut. Usch. Usch. Usch.
Tänk om man bara kunde suga bort allt fett, utan biverkningar, utan ärr, utan minsta konstnad eller smärta.
Jag vill vara slät, platt och smidig. Jag är bullig, kullig och klumpig. Skvalpande fett liksom, rinner över i en stor tsunamivåg. Ge mig ork att träna.

Det får bli ett varv runt Gerdsken.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Panik och illamående.

  1. Ida skriver:

    du är galen. och du har perfekt kropp. snygg. hela du är snygg. och i bikiniform.

  2. julietjuliet skriver:

    Hahah, vad vet du om det? Min mage är så äcklig att jag vill gråta varje gång jag ser den. Jag har gråtit över den mycket nu, så Niklas har varit tvungen att trösta mig. Pinsamt, men jag får värsta paniken, vi måste hitta undanskymda badplatser och sådant. Hahah.

  3. Ida skriver:

    okej. sist jag såg dig var du i bikiniform. och jag har svårt att tro att du har någon större anledning at gråta över din mage. :) dock har jag inte sett den på ett tag såatteh..
    du är fin som du är<3

  4. felicia skriver:

    julieeeet. det är tvärtom. de på beachen kommer börja lipa över sina egna kroppar när du låter handduken falla! ingen borde förresten lipa över något. men så är det. du är skitsnygg och skitbra på alla sätt och vis. och jag talar för hela min bekantskapskrets och för det allmänna tycket när jag deklarerar att du inte har något att oroa dig över. förutom att kanske lägga på dig lite, spinkis.

  5. julietjuliet skriver:

    Här badas man i komplimanger som jag aldrig någonsin kommer att kunna ta åt mig. Det gör lite ont i hjärtat. Nästan lika ont som att se min kropp. Allt sådant där går i vågor, men jag skäms. Det är det som är känslan. Skam över att jag inte är smalare än vad jag är. Skam över att jag inte innehar den där platta magen som jag så mycket eftertraktar. Och vem säger att dte är så man ska se ut? Vad är det som gör att jag vill se ut så? Varför tycker jag att det är så äckligt med fett på min kropp? Inte ens jag kan svara på det. Jag kan bara äcklas av mig själv och be till gudarna jag inte tror på att jag ska sluta äta så mycket, eller börja träna, eller helt enkelt gå ner i vikt och bli av med fettet, och inget av det där kommer någonsisn att ske. Förgäves får jag ha faith in mirakel.

  6. fillepille skriver:

    åååååååååh! jaja. hoppas din smartare del av hjärnan vinner den kampen en vacker dag! och följande ord är inte komplimang, bara ren fakta som jag anser vara sant helt enkelt: du ÄR smal. när jag ser dig så tänker jag välmående, på gränsen till för smal, snygg julia. and yes, i know.. det spelar ingen roll hur många gånger någon säger att man inte är ful/tjock/dålig osv. för man har redan bestämt sig liksom, eller fått det intalat av någon idiot eller två (däribland sin egen konstiga hjärna i vissa fall). men jag vill ändå att du ska veta att jag verkligen tycker så. det är inte bara ett uppmuntrings-försök. utan så jag tycker! och vet. du ÄR mycket smalare än du förstår, och du får bara inte bli smalare. du är precis perfekt. som alltid :) nu babblar jag som vanligt. men poängen är att du är den enda i hela sverige som tycker att du inte är tillräckligt smal. ingen annan ser på dig och tänker ”fettooww”, och det kan jag svära på. och jag kommer defenitivt aldrig sluta säga det! förutom om du blir jättefet då förstås.

    jag lovar lovar lovar lovar lovar att du är finast och precis som du ska vara. ändra inte på det är du söt.

Kommentera

