Rastlösheten försvinner i lyckan.

Sitter här med min laptop i knät och känner mig en aningens rastlös. Jag har varit ledig så mycket nu. Ledig i måndags, torsdags och fredag. Kommer att vara ledig imorgon och även på tisdag. Jag förstår inte vad alla de här sista dagarna i skolan då man inte gör något är till för?
Planerar att lägga upp bilder på Bilddagboken över min sommars alla planer. Men först måste bilddagboken komma tillbaka igen, förstår inte varför de alltid ska hålla på och bygga om. Så säger de en tid, men menar egentligen en mycket senare tid. Jaja. Jag tänker att om jag lägger upp sommarens alla planer så kanske jag kan skippa bilddagboken under en längre tid. För jag är så otroligt trött på att vara kind of beroende.Nu tappade jag min tråd, glömde bort vad det var jag skulle säga, kollade nämligen ett datum i min kalender.

Idag är det juni.

I fredags var vi hos Jessica och hade en grillkväll. Det var så grymt mysigt. Gustav ”Grodsluker” Torstensson var där, Jessica herself, Agnes och hennes vän, och så vi då förstås. Jag och Niklas. Från början hade vi tänkt ha en liten sorts Mnt De Marsan-återträff och sådär, men nästan ingen kunde. Inte så konstigt när vi kom på idén samma dag som vi skulle ha den. Jag och Gustav satt nämligen på mitt jobb och han lärde mig Rubiks Kub. Så kom Jessica förbi. Då kläckte hon idén som resulterade i vår finfina kväll.
Niklas och jag grillade grönsaker, vi kör naturligtvis på den vegetariska linjen. Det är så det ska vara. Längtar efter heltidsvegetationen som väntar. Grillad banan med choklad som efterrätt, naturligtvis. Så åt vi avokado också, och halloumi. Gott.
Gustav var på i sitt esse och bästa humör. Han är så rolig. Perfekt humor för Paret Pop om man säger så.

Picknick-festival på fredag. Vilka känner peppen/taggen/lusten och laggen? Det gör i alla fall jag. Myspys.

Imorse tog jag och Niklas morgondopp. Han är precis allt jag vill ha.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Rastlösheten försvinner i lyckan.

  1. Niklas skriver:

    Jag vet inte om jag kommer att följa heltidsvegetationen, ty Niklas smaklökar njuter och går lätt vilse i köttets lockande kammare. Dock så står jag starkt fast vid att vegetarisk mat är grymt smaskigt, och ett väldigt roligt och nyttigt alternativ, det stärker även ens samvete att man inte äter djur…

    Jag känner helt klart ”Picknick-laggen”, hahaha.

  2. julietjuliet skriver:

    Äsch då. Jag ska bli helvegetation i alla fall.

    Jag känner laggen så jävla mycket. Hahahahah.

  3. Niklas skriver:

    Ska vi inte fråga med Gustav dit? Det hade varit väldigt underhållade tror jag. Vet du någon annan som ska dit? Beata? Alingsåsare? Har inte hört så mycket ifall någon ska faktiskt.

  4. julietjuliet skriver:

    Jag ska kolla upp detta tror jag allt. Vi kan ju bjuda med hur många som helst =D! Kolla med folk i din klass också vettja! =D.

  5. Martina skriver:

    JAG SKALL PÅ PICKNICK SÅKLART!!!
    En annan sak är att jag borde bjuda er på middag. Eller nåt…

  6. julietjuliet skriver:

    Ah, det hade varit trevligt. Middag är najs.

Kommentera

