Radion är din guide i tillvaron.

Låt mig få lovprisa radion. Den uppfinningen är bättre än det mesta. Ja. Gud benåde.

För ett par månader sedan, eller fler, eller färre, så var det jämt klubb uppe i Kulturhuset i Alingsås på kvällarna när jag kom hem sent med tåget. Detta kunde var mitt i veckan, likväl som på en lördag. Jag undrade alltid what the fuck som was going on. Men fick aldrig svar på det. Jag spejade t.o.m. upp mot de blinkande neonljusen och försökte lyssna mig till av musiken vad det var fråga om. Fick ingen klarhet i saken överhuvudtaget. Jag tyckte bara att dte var en sådan grym idé att ha en klubb där. Perfekt läge och bra lokal. Men så slutade det vara klubb och det var inte så att jag gick där varje sen vardagskväll och undrade varför eller ens la märke till att det var slut. Utan mitt liv fortskred precis som vanligt även utan klubb på Kulturhuset.

Men, men, men!
Igår lyssnade jag som vanligt på radion, som jag alltid gör under alla mina tåg/spårvagn/cykelresor. Det var Kvällspasset. En av killarna [Gustav Almestad] hade gjort en lista över kända personer som borde sadla om i karriären. På tredje plats var Christer Björkman, och han borde istället för att hålla på med Schlagern så borde han bli försäljare för saker som absolut inte fungerar, det vore perfekt. På första plats var Lars Norén och han skulle sluta upp med manus och grejer och istället svänga in på att modeblogga. Men hela poängen med att jag talar om det här är att på andra plats var Pål Hollender! Jaha, tänker ni, kanske inte så självklart. Men mina damer, och för all del Herre. Gustav tyckte att Pål skulle sluta med sin avante garde-konst och istället bli klubbarrangör. Varför?
Jo, för ett par månader sedan hade han en ”utställning” i Alingsås, på Kulturhuset. Och utställningen var en Klubb, en klubb som ingen fick komma in på!

Tror ni inte att jag ungefär dog av lycka när jag fick svar på den fråga som hållit mig uppe så många nätter?! Åh. Lyckan var kolossal! Jag ringde Beata i ren och skär upphetsning och talade om lösningen på gåtan som jag haft för mig själv. Det tråkiga är ju att jag inte har berättat om detta med klubben innan jag fick svar. Så ingen som jag känner kan dela lyckan med mig på samma sätt som jag känner lyckan. Fast, å andra sidan hade jag kanske fått svaret på ett tråkigare sätt.

Det där är en av de mååånga anledningarna till att jag älskar radio, så mycket bättre än teve.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Radion är din guide i tillvaron.

  1. Martina skriver:

    haha, jag visste det ju! Du skulle ha frågat mig!

  2. julietjuliet skriver:

    Alla som bor i Alingsås vet det. Haha. Det visar bara hur stor koll och på hur mycket jag är i Alingsås.

Kommentera

