Recensionen som inte blev av och allmän lycka.

Har egentligen inget att säga. Känner bara för att skriva av mig.

Imorgon är en ledig dag. Jag dissar min psykolog också. Orkar inte åka in till stan bara för att sitta instängd i ett litet klaustrofobiskt rum och prata om problem som inte finns, utan istället vara lycklig och skratta och påstå att livet är så vackert. För i den sitsen jag sitter i, i mitt liv just nu, så är livet otroligt jävla vackert. Jag vet inte när jag var såhär lycklig sist? När jag gick på Montessori i Stockholm kanske?Salems Good Song passar perfekt för den bubblande känslan jag ständigt har i magen. How did life turn out so great?

Såg ju Sweeney! Mycket bra. Rollerna gjordes på helt andra sätt och satte mer ljus på texterna och musiken. Fantastiskt. Orkestern fick min mest engagerade och tillgivna busvissling, den mindre tillgivna och engagerande fick Rosemary Ashe för hennes prestation som Mrs Lovett, inte en nedvärderande vissling alltså, för jag gillade hennes tolkning av rollen jätte mycket.
Sången och musiken fick mina små hårstrån på armar och rygg att resa sig många gånger. Mäktigt.

Förresten:
3/6 Amanda Jenssen, Liseberg
12/6 Salem Al Fakir, Liseberg
13/6 Telefunkers, Alingsås
[13/6 Amy Diamond, Liseberg [om Telefunkers är klara när hon spelar så ska jag se henne.]]
24/6 Timo, Liseberg
Vilka känner gemenskapen och tillhörigheten att se?

Träffade min älskade Liv på tåget. Vi skrattade så mycket och högt att en liten man på sätet framför med ryggen mot oss förtvivlat och mycket irriterat började mumla: ”Ja-jaaa.”. Men så är det när två själar passar väldigt bra ihop. Inget att göra åt.
Minns du den gången du åkte tåg från Göteborg till Norsesund och det satt en man med en portfölj bredvid dig?”
Var det du?!”
Nej. Det var jag som bodde i Floda!”

Fille, Fille, Fille. Vad gör du nuförtiden, varför hör du aldrig av dig…?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Recensionen som inte blev av och allmän lycka.

  1. Din älskade Liv skriver:

    Du måste verkligen ha hela Black Adder-dialogen för att fatta grejen, så här kommer den, copy-pastead från WikiQuote! Enjoy!:

    —————————–
    [Prince Ludwig, having kidnapped and imprisoned Blackadder, claims they know each other.]
    Blackadder: I don’t believe I’ve had the pleasure.
    Ludwig: Oh, on ze contrary! We have met many times, alzhough you knew me by anozher name. Do you recall a mysterious black marketeer and smuggler called Otto, with whom you used to dine and plot and play ze biscuit game, at ze Old Pizzle in Dover?
    Blackadder: My God!
    Ludwig: Yes! I… was the waitress.
    Blackadder: I don’t believe it! You?! Big Sally?!
    Ludwig: [in a squeaky voice] Will you have another piece of pie, my lord?
    Blackadder: But I went to bed with you, didn’t I?
    Ludwig: For my country, I am willing to make any sacrifice.
    Blackadder: Yes, but I’m not! I must have been paralytic!
    Ludwig: Indeed you were… Mister Floppy!

    ————————————-

    [Prince Ludwig has the also-kidnapped Lord Melchett brought in.]
    Ludwig: Do you remember when you were in Cornwall, at the monastery, there was an old shepherd wizh whom you used to talk?
    Melchett: Good Lord! Timkins?
    Ludwig: Yes! I… was one of his sheep!
    Melchett: His sheep! Not—
    Ludwig: Yes!
    Melchett: Flossy?
    Ludwig: Yes!
    Melchett: But didn’t we—
    Ludwig: Yes, Lord Melchett! Baaaaaah!

    ————————————–

  2. Niklas skriver:

    Du skriver så smart på något sätt… det är så välgjort och snyggt!

  3. julietjuliet skriver:

    Svar till Niklas:
    Oj, vad glad och rörd jag blir. Men det är verkligen inte välgjort. Hahah. Jag bara skriver dte som kommer ut ur mina fingerspetsar. Det som poppar upp i hjärnan liksom. Det var därför jag började inlägget med att säga att jag inte har något att säga, för jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva, kände bara för att tömma hjärnan på det som kom ut.

  4. julietjuliet skriver:

    Svar till Liv:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHH!!! Jag måste se om jag kan hitta dte där på YouTube…

  5. fillepille skriver:

    HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH (skrattar åt liv). fan alltså, brittisk humor<3 icke att förglömma monty python.

    och juliaaaaaaaa. vad trevligt att klicka in sig här och hitta maaaaassa nya inlägg! det är sånt som kan göra mina kommande 30 minuter (alltså att sitta och lusläsa, tolka och fundera). och som du kanske förstår så har jag fram tills denna stund gjort färdigt allt skolarbete! nu är allt inlämnat och betygen ser extra bra ut denna gången. så, nu när sommarlovet är knappt en vecka bort så planerar jag våra dagar i hjärtat innan jag ska sova. de involverar picknick. johnny depp. gymnastik. och pannkakor. fint va?

    KÖSSAR OCH PÖRR!/ ditt mest hängivna fan och mesta cp-barn.. FILLE!

  6. julietjuliet skriver:

    Ååååhhh!!! Exellent!!! Pannkakor, gymnastik, picknick och mr Depp. Kan inte annat än slå!
    Du är Bäst. Hejheja!!

    Och heja dig för att du är klar med allt skolarbete! Extra bra.

    Snart ses vi igen hoppas jag.
    Pussssss.

Kommentera

