Nej, nu sätter jag igång igen…

Jag tror inte att jag ska skriva så långa blogginlägg som jag gjorde den 21:a, då är det ingen som orkar läsa. Men jag hade faktiskt en del att säga! Det har jag nu med…

Ikväll är det Sweeney Todd på Operan.
Idag går Sebastien Telliers Divine på repeat på mitt iTunes, jag är helt kär i den låten. Hittills har jag spelat den 27 gånger i rad… Tröttnar inte. Bara älskar den. Den gör mig lycklig i magen på något sätt.

Sov hos min älskade i natt. Vi såg Melodiet tillsammans. Han tyckte om Bosnien och France. Jag körde på France och Danmark. Jag tyckte om Ryssland också, mest för att det var just Ryssland och för att Plusjenko var med på scen. Jag minns inte hur låten går.
Stackars lilla Perelli också. Men hon hade inte sången på sin sida, avhugget, lite falskt och…ja. Hon var väl nervös, förståeligt.

Jag förstår inte hur Niklas kan vara så fantastisk. Jag blir helt överväldigad. Hur kan en människa vara så perfekt? Han uppfyller allt det där som jag bara vågat drömma om att en partner ska uppfylla, det är helt otroligt. Och om ett år flyttar vi till Stockholm. Jag längtar. Lägenheten bara står där och väntar på oss. Vad vi ska måla. Jag ser framför oss hur vi fyller hela lägenheten med massor av oljefärger, kolkritor, blyertspennor, block, dukar, penslar, saxar, suddgummin, stompar, drömmar, kärlek, kreativitet, känslor och skapande. Min lilla minioas. Sedan Montmartre. Det känns fint, kanske inte så realistiskt [det skiter jag i!], att planera hela vårt framtida liv med våra åtta musikaliska barn som ska tala franska, engelska och svenska flytande. Dessutom ska de dansa och måla och spela alla instrument o.s.v., heltigenom konstnärliga helt enkelt. De ska ha vackra namn och liksom spegla mitt och Niklas liv. Ojojoj. Vad fint.

Vårstormen i fredags. Jag trodde att jag skulle smälta bort under scenen som en liten pöl när Niklas körde sina basgångar, och sedan när spotlighten riktades mot honom och han sjöng en liten vers. Aaaahhhh!!! MAHGADH!

Fille, Ida. Let’s ta tag i livet. Vi måste ha Depp-night/week end. SNART.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nej, nu sätter jag igång igen…

  1. Ida skriver:

    yesyes.. :) såklart att vi ska det! haha. frågan är ju bara när.. och jag är på vad det gäller amanda och salem:) sådeså.

  2. julietjuliet skriver:

    Fint! Amanda och Salem it is =D. Ska införskaffa ett Lisebergskort nu när jag har pengar igen. Why not Timo förresten?

  3. Ida skriver:

    ehum. jag vet inte. har bara liksom aldrig lysnat på honom. och så tror jag inte att jag är hemma då.. men vi får se. :)

Kommentera

