Här kommer min lycka.

För att citera mig själv:

Det är du med. Och vi ska, ska, ska göra det! Helst nu. För min kropp håller på att dö av rastlöshet och jag är helt på speed, det beror faktiskt inte bara på att jag drack två dubbla espressos idag, för den koffein-kicken har gått över för länge sedan. Jag vill bara ge mig ut och springa runt och sjunga högt. Alla låtar jag spelar på mitt iTunes, precis alla låter som lyckomelodier, de kan gå i moll, men i mina öron låter det ändå som dur och jag bara skrattsjunger högt. Allt är sprudlande. Och jag önskar att jag hade dig i min lilla hydda under sängen. Men där ligger bara en liten snorkfröken. Och vad ska jag med en Snorkfröken till om inte du är där och klappar henne och kammar hennes lugg? Och vad ska jag med en hydda till om inte du bor i den?

Och ändå skrattsjunger jag och ritar blommor och humlor, och någonting bultar i hela mitt bröst och det finns hemliga små humlor i min mage.

Som en liten blixt som åter och åter och åter igen skjuter rakt igenom mig, som från klar himmel, fast jag trots det förväntat mig det så länge. Men inte vågat tro. Inte vågat hoppas.

Fast nu skiter jag i det. För jag vet att det är så.

Jag vet att det är sant. Och jag lovar dig, hela himlen har sjungt sin fina visa för mig idag.

-28/4, afton, 2008.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

