Slapp men lycklig.

Någon borde verkligen ta mig i kragen… Och jag tror att denne någon är jag.
Jag har inte gjort ett enda jävla vettigt på… hur länge som helst. Börjar bli
tröttsamt att jag alltid ska stressa ihjäl mig, och blablabla. Ändå känner jag
det inte. Usch.

När jag kom hem idag borde jag ha gjort franska. Jag borde ha tittat lite
på teorin i Idrotten tills på måndag. Jag borde ha svarat på lite basgrupps-
frågor och jag borde framför allt inte ha varit så slapp. Det är precis vad
jag är. Slapp. Måste ta mig ur det här spåret nu.

Har bott hos Beata i två dagar. Det bästa. Vi cyklade till Angered, till skolan
igår. Vi startade 8:40 ungefär och 1 h och 40 min senare var vi utanför
skolan. Det var så härligt. Jag höll på att dö av mysigheten! På eftermiddagen
cyklade vi förstås tillbaka. Då var det nästan ännu mysigare, för vi åkte på
en annan väg som var helt fantastisk. I like it. I love it.
På vägen hem träffade vi Michelle vid Svingeln också. Åh. Hon var
så söt
. Hon sa att hon hade varit ledsen och deppig, men så fick hon ta
över Beatas cykel och skjutsa Beata på pakethållaren. Så cyklade vi in till
stan och släppte av Michelle på Valand som nu var mer sprudlande och glad.
Verkligen härligt. Jag och Beata skrattade länge efteråt när vi cyklade tillbaka
hem till Majorna.

Igår fick jag prata franska igen! Jag blir så lycklig! En sådan liten sak kan
jag leva på så himla länge. Mötte Gilbert på morgonen när vi cyklade också.
Jag häslade och han hälsade lite sådär som Håkan sjunger i Gullbergskajen,
att man inte får visa uttryck för känslor. Men vi kände så tydligt hur glad
han blev, där han gick med sin gitarr på ryggen i morgonen.

Så jag lever lite på att veta att Beata finns, att vi mötte Gilbert, att jag
fick prata franska och skratta åt att ingen i rummet förstod vad vi sa, mer
än vi två som pratade, att solen skiner, att Fille är så himla fin, att jag vill
bli hög, att jag har bästa presenten till Beata som fyller år imorgon, att jag
ska baka kladdkaka om en liten stund, att Håkan och konserten var så grymma
i lördags [Håkan är förtås alltid grym]…
EH! Va fan! Jag lever på allt! Jag är nog väldigt lycklig när jag tänker efter!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Slapp men lycklig.

  1. fillepille skriver:

    hihi varje gång jag ser mitt eget namn i din blogg så blir jag typ.. stolt? det hoppar till i magen och så tänker jag ”coola julia skriver om.. MIG!!!!!!!!!.. på internätet”. tack (:

    och du behöver inte vara oslapp. du är bra mycket piggare än vad jag är när du är slapp. du kan piska igång mig så piskar jag igång dig? jag har aldrig blivit piskad i hela mitt liv. därför alla mina potentiella MVGn alltid blivit VGn istället. höhö.

  2. julietjuliet skriver:

    Jag är bara så glad att jag har hittat dig såhär i sluttampen av tvåan och det känns som om det är början på det fina i det hela. Det finns utvecklingspotential. Heh. Och jag väntar på nästa tillfälle då vi ska babbla sönder och samman oss, kanske supa oss redlösa eller ta oss en joint och så vidare. Så väntar jag med spänning på vår kupp också, vi ska nog inte nämna mer om den här. Hahahah.
    Jag är alltid lika glad varje gång jag får tillfälle och chans att skriva ditt namn i min blogg.

    Och förresten! Bästa sättet att bli ”hög” utan droger är att dynga en tre, fyra dagar i rad. Det är så grymt. Hahah, jag har nog aldrig skrattat så mycket som när jag gjorde det sist. Och jag tror att jag har berättat om det för dig i ettan, du vet, när vi skulle ”intervjua” varandra och ställa andra frågor än ”Vad heter du?” ”Var bor du?” ”Har du några syskon?”…

  3. fille skriver:

    hahhaahah ja just det! silka minnen. och jag instämmer, vi har god utvecklingspotential (: tänk, plötsligt känns 3:an inte lika tråkig att ta sig igenom. haha, även om jag stavar helt okej så är jag helt knäpp nu. bäng. borta. och känner att vi måste göra detta tillsammns! jag är typ hungry happy sleepy på samma gång. aaaaah..

  4. julietjuliet skriver:

    Åhhhh. Jag avundas dig. Ditt aaas.

Kommentera

