Vaknar med glassug och erfar majblommans förbannelse.

När jag vaknade imorse kände jag ett otroligt glassug. Efter just
Magnum Double också. Hur kommer det sig?

Senare. Efter frukost och annat viktigt [läs onödigt surfande på
internet
] så gick jag ut och skulle köpa den där nedrans Magnum
Double-glassen. Det är då jag inser, när jag kommer till den lilla
kiosken/affären whatever man ska kalla den, att GB har slutat
med den! Usch.
Jag tog min gamla vanliga favorit… Mayan Mystica. Fastän det
inte är så långt kommet på glassäsongen har jag hunnit äta den
en fyra, fem gånger nu. Den är god.
På vägen till glassköpandet så träffade jag på en sådan där maj-
blommesäljande liten pojkvasker. Han hade glasögon, såg lite ut
som en nörd. Men verkade nöjd. Han var söt.
”Ska du köpa majblomma?”
”Ja… Fast. Nej, nu har jag ju inga pengar på mig. Åh… Tusan…”


Jag ville verkligen köpa en blomma av honom… För igår när jag
hade hämtat Love på dagis, då cyklade jag förbi en liten pojke som
frågade en man om han ville köpa, men det ville inte mannen. Då skönk
den lille pojken ihop något så förskräckligt
. Det var en sådan sorg! Och
jag bannade mig själv för att jag hade plockat ur mynten ur min jacka.
Det gjorde så ont att se den lilla skapelsen så hopplöst förtvivlad och
förstörd och allt sådant där. Han tittade dessutom längtansfullt efter
mig där jag cyklade. Jag ville bara hoppa av cykeln och krama om honom
och köpa alla hans lila och svarta blommor…


Så idag, när den där pojken kom fram, inte samma tyvärr. Då bannade
jag mig själv igen, den här gången för att jag inte hade lagt i några
mynt igen, men tanke på vad gårdagen borde ha lärt mig för läxa.
Jag bad pojken följa med mig till bankomaten, jag tog ut en hundring
och köpte en liten blomma för tio spänn. Jag gjorde det egentligen
för den lille pojken igårs skull.
Jag gjorde det för honom.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vaknar med glassug och erfar majblommans förbannelse.

  1. fillepille skriver:

    nejmen lille pojken!<3 bara din beskrivning får mig att vilja köpa upp hela mitt studiebidrag på majblommor och tapetsera rummet med dom. fin blogg du har fått förresten! gillar bannern :))

  2. julietjuliet skriver:

    Det var så synd om honom! Jag dog i mitt hjärta för det var så stackars honom… Usch. Men jag har nästan gottgjort det för honom. Har han tur så köper kanske hans mor och far upp alla blommor. Det minns jag att dte var lösningen på våran tid. Eftersom det inte fanns så mycket folk i Lappriket var det nästan enda utvägen…
    De har värsta väskorna nuförtiden också! Vi fick bära allt i små fula plastfickor typ…

  3. julietjuliet skriver:

    Tack också förresten! Tänkte att dte var dags för omväxling =D.

  4. Martina skriver:

    Jag köpte en av den lille nörden med glasögon i förrgår! :D

  5. fillepille skriver:

    jag såg en pojke idag i glasögon med en såndär väska på magen. han stod på korsvägen och såg alldeles förvirrad ut, han typ började på sin mening ”hej.. vill du köp..?” men folk bara gick förbi. jag tänkte på din pojke också och sen blev jag tårögd. skramlade fram lite pengar och sa högt och tydligt så att alla obetänksamma elaka vuxna runtomkring hörde ”HEJ! klart jag köper av dig! vad duktig du är som säljer majblommor!”. och då sken hans ögon, genom glasögonen, som en sol, och han blev lite modigare. och inte lika bortkollrad. han var så vilsen den lille :/ liksom trampade runt lite och pillade med sin väska blygt. ååååååh. men jag köpte. jag köpte. tack och lov. annars hade jag inte fått någon sömn inatt.

  6. julietjuliet skriver:

    Åhh! Lille pojken! Det är så synd om de där som inte riktigt har fått in klämmen med att hävda sig… Herre gud. Åh, lille, lille. Jag vill köpa alla små pojkar och flickors majblommor, i alla fall de som är sådär vilsna…

Kommentera

