Håkan.

Har bestämt att det finns en viss hopplöshet i mitt liv. Men jag bryr mig inte!
Jag tror att jag är så himla lycklig, egentligen. Och jag vet absolut inte varför
jag skrev det där. Det här inlägget ska handla om Håkan, precis som resten
av mitt liv [??!].

Den 12/4 köade jag från fem, halv sex på morgonen. 19:30 [egentligen typ
19:55 eller liknande
…] började mitt livs absolut mest fantastiska och bästa
konsert någonsin. Hittills. Och jag hoppas verkligen att det är hittills. För
jag vill vara med om den igen. De senaste dagarna har jag levt i någon sorts
dvala då jag förgäves hoppas att tiden ska spola tillbaka sig självt och jag
ska få uppleva allt igen. Jag sa det till mor. Att jag inte ville veta att det var
samma igen, utan att tiden helt enkelt skulle spolas tillbaka och det blev
exakt samma dag, samma händelser, samma känslor igen. Då sa hon att det
lät som en drog. Exakt så längtar en människa efter första gången han/hon
tog sin första riktigt bra dos. Man vill tillbaka och uppleva det igen.
”Han låter som en drog…”
Håkan är nog en drog. I alla fall för mig. Och jag älskar honom.

Jag tänker nu kopiera in vad jag skrivit på bilddagboken, recension, låt för
låt.

Tro och Tvivel
En otroligt bra början och jag bara älskar frasen ”…och det
betydde Karl-Johan, Andreas och jag.
..”. Såklart underbart
att få höra Gilberts fantastiska röst i Håkans citering; ”Glöm det
aldrig Håkan, parkbänken är aldrig långt borta. Men den gamla
goda tiden, nu kommer den aldrig tillbaka.
..”.
5/5

Ramlar
Hm, ja. Han måste ju spela den för att göra alla de andra
fansen glada. Jag för min del är lite trött på den och skulle ha
uppskattat om han bytt ut den mot ”Zigneraliv Dreamin’”.
3/5

Dom Kommer Kliva På Dig Igen
Jorå, men det är ett härligt sväng i den och det är alltid lika
befriande sjunga med på något sätt.
4/5

Brännö Serenad
Vacker låt, vacker Håkan. Fint gitarrspel av nye Simon Ljungman.
4/5

Långa Vägar
Jag älskar den här låten bara mer och mer. Skrålade med
som uti bara fan på ”…den andre fyller 33, i Högsbo Fängelse…”,
för jag älskar den raden. Älskar, älskar, älskar. Härligt att höra
Gilbert”Jag visste att du skulle komma tillbaks…”.
5/5

Minnen Av Aprilhimlen<333
När jag hörde att det var den. Jag trodde att jag skulle dö.
Hur länge har jag inte önskat mig att han skulle spela den,
men jag har till slut givit upp hoppet om det. Så hör jag introt.
Har aldrig gråtit så på en konsert innan. En himla tur att Jasmine
var där och jag kunde hålla hennes hand. Jag kunde inte ens
sjunga med för att tårarna bara sprutade. Har aldrig blivit så
lycklig och överraskad och chockad. Jag uppfattade inte ens att
han dessutom dedikerade den till Anders Göthberg, så lycklig
och så mycket grät jag. Det finns tydligen vissa videobevis på
YouTube. Charmigt. Men så får det vara. Jag var lycklig!
5/5

13
Mysigt och gosigt.
3/5

Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
Såklart blev jag lycklig av att få höra honom skrika ”När folk trodde
att jag skulle förlora mig…”
utan ”förvarning”. Det spritter i hela kroppen
och jag älskar den. Från första gången jag hörde den har jag trott att det
blir nästa singel efter ”För en Lång Lång Tid”, och nu verkar det också
bli så. Tänk om B-sidan är låten han tog bort och ersatte med ”Långa
Vägar
”… Spännande.
5/5

Hurricane Gilbert
Den har varit mer smäktande och vacker på andra spelningar,
men den är ändå Hurricane och det hör till.
3.5/5

Inte Skyldig Nån Nåt
Gillar Morrisey-introt och det drar igång med de snabba orden
och riffen. Gillare.
4/5

Mitt Gullbergskaj Paradis
Jag är förmodligen Håkans enda fan som inte älskar den här
låten. Jag gillar den. Men älskar inte. Därför kunde han ha bytt
ut den mot ”För Sent för Edelweiss” [jag vet, inte ett så naturligt
byte..
.], som jag och Jasmine väntade och hade förväntat oss att
han skulle spela, förgäves. Det är det enda riktiga minuset med
spelningen. Hade han spelat den hade det inte funnits något att
klaga på. Men det är trots allt ett enormt drag i den och publiken
blir som galen. Det är härligt.
4/5

Klubbland/Förhoppningar och Regnbågar
Tycker om den här remixen. Jag älskar ”Klubbland”, jag älskar
Förhoppningar och Regnbågar”. Najs blandning, och jag blir
lycklig.
5/5

Jag vill ha allting
Åh, vad glad och överraskad jag blev när den började
spelas! Det var en härlig oväntad goding. Roligt var också
att någon i publiken skrek ”Jag älskar dig!”, varpå Håkan
sjunger raden ”Du älskar mig… Och jag, vill ha dig.”. Tror
att det var lite det som var denna någons plan.
4/5

Gårdakvarnar och Skit
Jag brukar gråta till den här. Men den här gången grät jag
ännu mer. Helt mäktigt och otroligt vackert. Tänkte på minnen,
tänkte på människor, jag förnam allt. Allt under den senaste
tiden, det senaste året. Tårarna rann, sipprade, strömmade,
men sprutade inte som de gjorde på Aprilhimlen. Utan de här
tårarna var mer ljudlösa och stilla, men befintliga i mängder.
5/5

Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
Det blir ingen gbg-spelning for real utan den.
4/5

En vän med en bil
Jarå. Det är härligt.
3.5/5

Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
Vackert, vackert, vackert. Dessutom fantastiskt att höra Håkan
skrika så mycket. Vi som var där framme kunde höra honom
skrika när han tog bort micken från munnen. Han fortsatte liksom
att skrik-sjunga texten när han drog bort micken, och det hörde
vi. I alla fall jag. Just det är en detalj som jag skulle kunna dö för
att få vara med om, och höra. Det fyller hela min kropp av hela
hans känsla på något sätt. Det blir så äkta och det blir så bäst.
5/5

Nu kommer vi till extranumren:

Nu Kan Du Få Mig Så Lätt
Alla hade gått av scenen och publiken skriker efter mer. Så kommer
Stefan ensam in och sätter sig vid pianot. Jag och Jasmine fattade
direkt att det skulle bli ”För Sent För Edelweiss” nu. Men så förstod vi
när han börjat spela att det inte var så. Det var ju ”Nu kan du få mig
så lätt”… Liten besvikelse som snabbt spolades bort av tårar.
Det här är också en låt jag jämt gråter till. Men även denna gång
grät jag ännu mer. Och det var samma sorts gråt som på Gårdakvarnar.
Jag mindes allt.
5/5

För En Lång Lång Tid
Given. Grym. I like.
5/5

En Midsommarnattsdröm
Älskar den på samma sätt som ”Klubbland”, jag blir bara så
glad och lyckorusig!
5/5

Kom Igen Lena!
Spelar han ju varje gång. Klart att den är bra och sådär. Jag
älskar den också. Men här kommer återigen längtan efter nytt.
4/5

Vi Två, 17 År
Nu var Håkan tvungen att få det tänt i taket för att få se på
alla oss som älskar honom. Han hade tårar i ögonen och jag
var lyckligast i hela Sverige ungefär.
5/5

Citatet: ”Även om jag bara är en fluga, för det är jag. Så kommer
jag aldrig riktigt att förstå vad ett riktigt lejon är.”
-Håkan.

Det var så skönt att få vara sjutton och förlorad en sista gång innan
artonårsdagen.<3

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

