En Härlig Blandning.

Vissa människor borde verkligen inte tillåtas ta en kamera i sin
hand. I alla fall inte om de vill låtsas vara konstnärliga och ta en
bild med standardperspektiv, automatiska inställningar, inget
större engagemang och noll känsla
.
Något som kan göra mig djupt upprörd.
[ibland undrar jag om jag är en av dem där irriterande människorna.]

 

Beata, Beata. Jag tror att det känns som om hon behöver nämnas
mer ofta. Jag älskar henne. Ju.

 

Kris hos Marie Christensen idag. Fy fan vad jobbigt.
Svenska prov som kändes helt sjukt flummigt och sådär. När jag
gjorde det kändes det bra, men när jag efteråt tänkte på vad jag
hade svarat egentligen så kändes det mindre bra…
Dessutom tjänade jag ingenting på att jag hade läst alla sex böcker.
Det lönade sig inte.
Fuck.

 

Fan vilken ångest jag har inför mötet, mötet med stort M, på fredag
kl. 12:00 med Rektor Birgitta och Naturkunskapslärare Marie. Ueäh.
Bara för att hon pekade ut mig så mycket.
Och så sa hon att jag hade chans till MVG idag?! Why?! Jag trodde
att hon hatade mig. Och alla andra i klassen…?

 

Panik i kubik.

 

Träffade Martis idag! Happy hour. Som vanligt. Konstigt möte med
Umit och Julia Schmidt också. Känns som att de två inte riktigt klarar
av att vara sig själva, och att de måste ha en image, och att de måste
leva upp till den. Sedan kom Niklas på vägen hem. Det var trevligt
och roande, också som vanligt. Vissa människor kommer man liksom
så himla bra överrens med. Jag gillar det. Man går liksom fog i fog,
komplement till komplement, kugg i kugg. Smooth. Bra ord. Snor
det från Mor. Det får jag nog.

 

Min present till mor var ju att bjuda henne på middag. Det ska bli
av den 20/4 kl. 19:00 på Bombay. Mycket bra. Mycket mysigt. MM.

 

Fråga kolon frågetecken.

 

Pratade och berättade om Olle idag för Beata. Han med Depp-looksen,
Fille knows, och Ida och Martina.

 

Det här blogginlägget blev det rörigaste på länge. Tror att jag är inspirerad
av modernisterna.

Jag ska bli dadaist, fast jag mer är en romantiker, to hell with me and my feelings.

 

Var och en är sin egen fotboll.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En Härlig Blandning.

  1. Niklas skriver:

    – Hej flicka! Det var jätte kul att möta er, först trodde jag att det var vilken ljushårig poppare som helst där framme. Men icke! Det var ju den ljuva Julia. Smooth.

  2. julietjuliet skriver:

    Hej Pojk! Hahaha.

    Ja, det var ju inte vilken Niklas som kom spatserande där med sin cykel heller. Det var den ljuva Niklas!

    Lyser min pop så mycket fortfarande? Haha. Du skulle bara veta hur mycket pop jag var en gång i tiden. Shit alltså. Men du kanske har sett bilder från min fantastiska extrem-poppartid? Hahahah.
    [jag är pop in i själen forever. jag kan, ingen kan nog, släppa det riktigt. inte när man väl börjat…]

    Smooooth.

  3. Ida skriver:

    för det första så till hör jag nog också den delen, tyvär.
    för det andra, så menade jag inte så.. funderade bara lite. du får skriva vad du vill, om vem du vill jueh.. haha.
    för det tredje så, tack för samtalet. det var trevligt:)
    för det fjärde.. hum.. aja..
    pusspådig<33

  4. julietjuliet skriver:

    1. Vad är det du säger?!

    2. Nej, det var bra att du sa det! Ibland måste man uppmärksamma även de som man träffar varje dag och nästan, nästan tar för givet.

    3. Tack detsamma, det kändes som om det var på tiden!<3

    4. Eh, ja…

    PUSSS.<3

  5. fille skriver:

    hahaha jag älskar när du är förvirrad juliiiii :D

  6. julietjuliet skriver:

    Hahah, jag tror att jag älskar det med… Eller något? Jag vet inte. Jag är nog fortfarande förvirrad.

  7. Ida skriver:

    jag är nog tyvär också en sådan fotograf.. menade jag.

  8. Martina skriver:

    Hej Julis du är bra skit (:

    Förövrigt, va, Olle? Jag och namn.. Jag minns nadaaaaa

Kommentera

