20 [+20] år.

Mor fyller fyrtio imorgon. Funderar på vad jag vill ge henne. Tänker
att jag kanske ska erbjuda mig att bjuda henne på middag på Bombay.
De har så himla god indisk mat. Det vore trevligt. Bara skriva ett litet
kort och tala om
. Hon får välja datum och tid. Så är hon en lycklig kvinna.
Förhoppningsvis är hon det ändå.

 

Benny & Joon är för övrigt så himla fin att jag nästan gråter vid tanken
på den, åh.

 

Jag lyssnar på White Stripes idag. Det var länge sedan. Tack vare Niklas
sprutar de ur mina högtalare just nu. Han är och har ett sant konstnärshjärta,
den där pojken
. Gillar honom. Lite komiskt att mor och hans mor känner
varandra, och att de dessutom känner Maria Lager och så bara, ja, häf-
tigt. Hm, aningens förvirrat det där? Jaja, vi är konstnärer med konst-
närsföräldrar. Typ.

 

Tänker på Fille idag med. Det känns fint. Att hon kom och sov hos mig
och vi fick ventilera och prata var skönt. Känns som om det behövs.
Haha, och nu kan jag inte tänka på annat än när jag och Beata hamnar
i andra hand, p.g.a. en omedveten falskhet som ska föreställa vän och
snällhet… Jag blir galen.

 

Annat tänker på är att idag vill jag bara vara fri, fri, fri. Gör mig fri!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 20 [+20] år.

  1. fillepille skriver:

    haha det är samma här (tänker på dig också alltså. och hela andra hands-grejen). second hand är jättehett för det mesta, men inte i detta fallet. jag tycker bara det är så fruktansvärt komiskt. och lite sorgligt. du har beskrivit hela situationen väldigt bra, men det var först idag som jag fick det svart på vitt. så uppenbart! pinsamt uppenbart. vi måste umgås igen på tu man hand när vi har tid! tyckte det var mysigt liksom.. MYCKET VACKER ELVIS ovan förresten (hahah). ska kalla han för elvira från och med nu.

  2. julietjuliet skriver:

    Haha, ja, men det blir så sjukt ooobbbvioooouuusss [ja, fortfarande alldeles för påverkad…]. Det är ganska sorgligt, ja. Det sorgligaste är dock att jag inte tror att Beata ser, eller kanske, hon vill nog inte se det. Det är lite konstigt… Lite blåögdt.
    Det får vi absolut se till att göra, för det var en höjdare!

    Haha, ja, gör du det… Undrar om han kommer att fatta. Hahahah.

Kommentera

