Mr. T, I think it’s you I want to see.

  sweeney-todd-depp1.jpg
Ja. Åh. Ah. Eh. Mmm.
Den här filmen va.
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.
5/5 från mig.

Hade givetvis inte varit så bra om det inte vore för
Johnny, Johnny, allas vår härlige Depp. Jag dör för
att han är så bra.

Soundtracket, som jag ju haft sedan ex antal månader
tillbaka är underbart. Det som är bra med att skaffa
musiken till en musikal innan man ser den är att man
kan sjunga med i låtarna, vilket jag självklart gjorde.
Tänk om det hade varit Gustav jag gick och såg den
med, hah, han hade strupit mig, skulle möjligen ha
halshuggit mig med en rakkniv annars…

Funderar just nu på vilken låt som är den bästa. Hm.
Det är svårt. För några veckor sedan hade jag sagt
”Epiphany”, men idag. Ja, eller inatt ska jag kanske
säga, du bryr dig säkert. Jag älskar just frasen ”Tis
your delight, sir, catching fire, from one man to the
next.”
som Mr. T sjunger så härligt att jag är nära
både extas och orgasm. ”A Little Priest” är grym
den med. Väldigt rolig också.
”It’s priest, have a little priest.”
”Awful lot of fat? -Only where it sat.”
”Save a lot of graves, do a lot of relatives favours.”
”Everybody shaves, so there should be plenty of flavours.”
”Then actor, it’s compacter.”

Och ”By the Sea”. Ja! Det är förstås så himla kul
när man får se Mrs. Lovetts drömscenario från
stranden och Sweeney sitter där butter och i
herrbadräkt. Eller när han tackar jag till att gifta
sig med Mrs. Lovett.

Kärlek till den här filmen i alla fall! Jag har suttit
i dagar och nätter nu efteråt och kollat klipp, bilder
och annat skoj. Det vågade jag inte göra innan jag
såg den…

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

