Rensa Tankar.

Fille, det är klart att du får kommentera hur mycket du vill, har
glömt att säga det, kom jag på. För övrigt är det just dig jag vill
prata med just nu.
Funderade på att ringa. Men jag vågade inte.
Tänk om du bara hade blivit chockad och tyckt att det var lite
konstigt. Men, men.

Såhär i efterhand. Det är lite jobbigt faktiskt.
Bara för att vi kommer att vara bästa vänner. Så sa han lite grejer
idag som gör det hela lite jobbigare än jag någonsin trott. Efter
att vi lagt på… Så liksom bara kom det. Kom som en våg och
så blev det tomt och så kom det tårar.
Jag som trodde jag var
resistent mot det i det här fallet.
Så oväntat. Det känns
sjukt. Trehundrasjuttioåtta dagar senare och då ska det
bara vara över. Eller. Över för oss som ett par. Vi som delat
allt
. Nu kommer det tårar igen. Hallå, det var ju jag som
dumpade? Igår var jag lättad, imorse var jag lycklig och
fri. Men nu? Vad är jag nu? Sentimental och nostalgisk?
-Precis som vanligt.

Han sa, att han tröstar sig med att vi kommer att ha en ungefär
likadan relation som förut nu ändå. En liten del av mig hoppas att
vi liksom inte riktigt kan skiljas från varandra. Men att han i så fall
visar mer kärlek än vad han gjorde under sista tiden.

Han sa att var nedstämd idag. Försökte låtsas som ingen-
ting, men att hans kollega t.o.m. märkte något. Han är
ledsen
, det hade jag inte räknat med. Jag var lycklig imorse.
Förutom att jag hade lagt mig i tid och ändå vaknat trött
bara för att jag sovit dåligt, då var jag arg över det ett tag.
-Det gick över.

Men Gusten. What are we now?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Rensa Tankar.

  1. Martina skriver:

    oj, vad oväntat att det var du som dumpade honom. Det hade jag fgaktiskt aldrig trott… Men nu, Julia, kan vi börja gå igenom folkmassor och ändå titta på samma killar igen! ;) Jag gillar dig!

  2. julietjuliet skriver:

    Ska jag kolla in ny partner nu så blir det en brud, det är så komplicerat med grabbar. Orkar inte med det. Ska jag inte ha Gustav så ska det fan vara en tjej. Men jag saknar nog Gustav för mycket för att ens kunna prata om att spana in någon ny. Jag är förvirrad och tom.

  3. Martina skriver:

    Jag förstår det. Men Gustav är väl egentligen den enda pojk som inte jag hållt med dig om att han ser bra ut.. :P
    Nej, skämt å sido, följ fru hjärta, det vet bäst. Så är det.

  4. fille skriver:

    ojsan. jag hade ingen aning om att det var över på parfronten med gurra!? se så bra bloggen redan är. informerar mig om saker som kan vara smidiga att veta så jag inte lägger någon klantig kommentar (som vanligt).
    och ring när du vill kära julia! jag är en riktig telefonpratare. kanske är lite segstartad i början men sen kan jag tjata som en.. en.. tjatmoster? jaja my point is: vill du fika och prata lite? :)

  5. julietjuliet skriver:

    Ja, den är bra, bara den inte sprider sig och bara inte det som står där i sprider sig. Det vore dumt. Jag vet inte om varken jag eller Gustav verkligen vill att det ska vara slut på riktigt. Nu när det väl är över så känns det ju som om vi verkligen behöver och vill ha varandra igen. Som om vi inte kunde ha varit ett bättre par. Det är så sjukt. Jag saknar honom mer än någonsin. Det är så sjukt.

    Ja, en fika skulle inte sitta fel. Frågan är bara när… Tiden är så liten…

Kommentera

