Rätt som känns ånger.

En avslutande tanke. Vi sov båda dåligt inatt, vi åt båda spaghetti
och köttfärssås till middag idag.
Det blir för mycket likheter, det är
vid de tillfällena jag känner att jag gjorde fel. Grymt fel. Det är då
jag ångrar mig. Egentligen har jag ingen anledning att ångra mig.
Jag gjorde rätt. Om man ser på hur vi hade det sista tiden. Men jag
älskar dig
. Är det för mycket? Nu ska det inte vara så. Men ikväll
känner jag bara saknad. Det sipprar en tår, lite här, lite där. Ett år
är svårt att låtsas som ingenting efter. Ett år sätter sina spår. Ett
år sätter sina rutiner. Ett år innebär en livlina. Ett år innebär att man
tar för givet. Ett år innebär att man slappnar av. Ett år är så kort
tid. Ett år är så lång tid.
Jag önskar bara att du vore bättre. För jag önskar att det var som
det var när vi träffade varandra. Jag vill ha din äkta kärlek. Är jag
mesig bara för att du saknar mig?
Är det knäppt att tårar rinner…?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rätt som känns ånger.

  1. fille skriver:

    separationsångest är den vanligaste känslan skulle jag tro i dessa tider. efter ett helt år är det helknäppt att tårar rinner, det borde vara störtfloder som sprutar ut överallt! jag kan tänka mig tanken nästan och det i sig för mig att darra lite på underläppen. patetiskt jag vet, men det där med kärlek är så ömtåligt, fint, sorgligt, jobbigt och alldeles underbart på samma gång. låt allt bli ett fint minne under en tid. sen kommer sommaren, festivaler och heta sommarkvällar! :D

  2. julietjuliet skriver:

    Vi pratar varje dag i telefon, precis som valigt. Med skillnaden att dte är så jävla mycket jobbigare så fort vi lagt på. Då kommer tårarna direkt. Det är då det känns som om jag gjort största misstaget i mitt liv.

Kommentera

