Har tröttnaden vuxit sig för stor?

Jag är konstant bara så trött och irriterad på den
det är meningen att jag ska älska. Vad är felet? Vad
är det som inte stämmer?
Det känns inte som att min älskade älskar mig. Det
är det som är felet. Det är jag som står för alla initiativ.
Aldrig några ömhetsbevis från hans sida. Och jag är
så trött på att ge och ge och ge, när jag aldrig får något
tillbaka.
han vill aldrig ha mina kramar/pussar
-han vill aldrig följa med mig på party
-han vill aldrig ha med mig på party
-det är alltid jag som får ringa och föreslå om vi ska ses
-det är alltid jag som får ta tag i allt
-jag får aldrig någon respons på något
-han säger aldrig att han älskar mig
han är helt lealös inför allt som har med mig att göra.

Och nu börjar det göra lite för ont. Jag vill inte leva såhär längre. Jag
kan aldrig vara glad med honom längre. Varför släpper jag inte taget
då? Hur kan jag älska honom? Hur kan jag älska någon som uppenbarligen
inte älskar mig? Hur kan han vara tillsammans med någon som han inte
älskar? Är det sexet? VI SOM INTE ENS HAR SEX LÄNGRE, knappt.

Jag är så trött och så ledsen. Jag vet inte om jag kan ta det steget. Just
nu finns det ingen att prata om det här med. Det finns nog ingen som kan
förstå. För jag har varit som en mussla. Som vanligt. Allt som bryr mig för
mycket. Som verkligen är jobbigt. Det är det bara jag som får hantera.
Själv. Ensam. På egen hand.
Och det gör mig så ledsen att jag ens tänker i de här banorna? Är jag på
väg att lämna honom? Honom som jag älskar.

Och ändå, det finns inget som tyder på att han älskar mig.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Har tröttnaden vuxit sig för stor?

  1. Martina skriver:

    Du kan alltid prata med mig om du vill ”nästa gång” eller vad man säger. :)

  2. julietjuliet skriver:

    Haha, det är bra. Det är bra att jag vet att du finns. Det känns bra. Det är bra.<3

Kommentera

