Människor irriterar och roar.

Idag har jag alltså legat hela dagen i sängen, så
otroligt avkopplande, har sovit lite till och
från sådär. Skönt. Har läst en massa, massa om
Darwin, känns grymt bra. Inte skrivit något dock,
känns inte grymt bra. Har nu imorgon, tisdag och
onsdag på mig att skriva.
Jag sjukskriver mig på onsdag och stannar
hemma och skriver hela dagen
, på torsdag är
jag också mystiskt sjuk. Barista Cupen är då.
Från 8:00 till 20:00. Sjukt nervös inför det…

Fast att jag har varit så slapp och haft det så lugnt
och skönt så har jag varit otroligt irriterad. Jag blev
omåttligt sur på Gustav, helt utan anledning. Vet
inte riktigt varför. Dessutom har all denna irritation
skett elektroniskt, eftersom jag inte träffat någon.

Vissa andra människor är bara för mycket. Jag
blir GALEN på en särskild väldigt utpekad som
är så efterhängsen att jag tror att jag stryper
antingen henne eller mig själv inom en mycket
snar framtid. Låt mig få lite andrum! Låt mig
få vara ifred! Låt mig få lite space! Snälla!?

Så fort något kommer på tapeten; ”Jag kan
gå med dig.”, ”Vi kan gå tillsammans.”, ”Jag
finns, vi kan göra det.”, ”Vi kan ju göra det…”

och det och det och det och det och det och…
JA! Det är väl klart att det finns en möjlighet,
men jag har andra vänner också! Dessutom
är inte du den närmaste vännen jag har.

Den här människan envisas med att tjata om
hur mycket hon älskar mig. Och jag har aldrig
sagt till någon att jag älskar den utan att mena
det
. Aldrig. Och jag tänker inte göra det heller.
Det sårar för mycket om det väl kommer fram
att det inte är så.
Att älska någon är något vackert och obeskrivligt.
Då kan man inte bara slänga omkring uttrycket
hursomhelst. Det kan i alla fall inte jag.

Annars har jag haft mycket trevliga elektroniska
konversationer också [okej, någon utomstående
som inte känner mig lär ju tro att jag har precis
noll liv. startar en blogg för min egen skull, skriver
här flera gånger om dagen… beroende av bild-
dagboken. hm. cool tjej
.]! Jag och Elsa, som jag
inte känner sådär fasligt väl har stora planer
inför framtiden. Bli inte förvånad om ni ser oss
Svt snart. Det ligger inte så avlägset… Vi
tänkte oss bl.a. en månadslön som ligger på vad
Brad Pitt får per år.
Konceptet för serien, kortfattat;
ElsaDen snygga kvinnan som alltid faller för psykotiska
serie-mördande män. Hon tror dock att hon absolut att
hon ska kunna omvända alla dessa galningar, det finns
alltid något gott i alla.

JagDen lika snygga kvinnan som alltid faller för män
som är som kvinnor, eller åt kvinnohållet, smala, spinkiga,
små o.s.v. Dessa män får hon alltid uppfostra, så att hon
blir mer som en mamma istället för flickvän.
Det ska även ingå ett litet triangeldrama mellan mig, Elsa
och Björn Gustafsson.
Plus att det ska finnas med ett barn som en dittills okänd
kusin har snott från mig, fast som egentligen är Elsas barn
som hon fått tillsammans med kusinens nuvarande pappas
flickväns barn.

Ja, det var lite planer för framtiden och irritation i ett fint, litet paket till mig, och till dig som faktiskt har luskat ut adressen och läst. [förmodligen har du ”Luskare” fått adressen av mig.]

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

